Wartość dodana dla firmy przy korzystaniu z materiałów reklamowych
Jak sprawdzić, czy wartość jaką niosą za sobą materiały reklamowe niesie wymierne korzyści firmom? Otóż przy wielu rodzajach promocji na gadżety reklamowe firmy stosują różnego rodzaju analizy aby sprawdzić częstotliwość oraz jakość brań (mowa tu o wyborach dokonywanych przez klientów). Wiadomo, że różni klienci wybierają różne artykuły reklamowe. Jednak możemy na podstawie wskaźnika brań zdefiniować, które materiały reklamowe są bardziej pożądane przez klientów niż inne. Na tej podstawie możemy zarządzać polityką magazynową naszych materiałów reklamowych. Pomoże nam to na dokonanie bardziej trafnych zakupów a dzięki temu będziemy mieli bardziej zadowolonych klientów. Będą oni do nas częściej wracali gdyż będą wiedzieli.
Jakie materiały reklamowe oferuje firma w zamian za lojalność.
Wszystko to sprowadza się do jednego mianownika – czyli czy gadżety reklamowe przekładają się na wymierne korzyści dla naszej firmy? Czy jesteśmy w stanie oszacować wartość dodaną jaką za sobą niosą? Oczywiście możemy porównywać miesiąc do miesiąca naszą sprzedaż wprowadzając różne zmienne jednak czy częściej wracają stali klienci, którzy generują nam stały zysk czy też zakup gadżetów reklamowych spowodował odpłynięcie starych i napływ nowych klientów? Otóż materiały reklamowe pozwalają nam:
Przyciągnąć nowych- potencjalnych klientów
Zatrzymać dotychczasowych klientów
Zapewniają nam stabilność marki w momencie wahań rynkowych
Te i inne korzyści osiąga przedsiębiorstwo wykorzystujące w swojej strategii sprzedaży omawiane właśnie materiały reklamowe.