Co sprawia, że nasze przedsiębiorstwo jest coraz bardziej rozpoznawalne? Dlaczego nasi konkurenci są wyżej pozycjonowani niż myc? Która firma konkurencyjna jest lepiej pozycjonowana? Wszystko zależy od strategicznego podejścia danej firmy oraz pozycjonowania się wśród klientów. Jedną z wielu metod wspierających pozycjonowanie przedsiębiorstwa jest stosowanie różnego rodzaju promocji cenowych, akcji lojalnościowych oraz promowanie zakupów poprzez przekazywanie gadżetów reklamowych. Każda z tych metod ma swoje wady i zalety. Należy jednak pamiętać, że nie należy stosować wyłącznie promocji cenowych – tyczy się to przeważnie marek pozycjonujących się wśród klientów jako marki luksusowe. Do tych klientów lepsze okazują się promocje lojalnościowe oraz gadżety reklamowe. Stosowanie promocji cenowych w przypadku marek luksusowych osłabia jej wartość, gdyż klienci z czasem przywiązują się do niskiej ceny. Może to spowodować, że marka luksusowa stanie się produktem masowym.
Główne korzyści wynikające wynikające z zamiany promocji cenowych na materiały reklamowe to:
- brak utraty wskaźnika jakość – cena
- utrwalenie przekonania, klientów co do wartości marki
- w przypadku marek ekskluzywnych brak utraty ekskluzywności
- możliwość wykorzystania gadżetów reklamowych jako programu lojalnościowego
- budowa wizerunku marki
Promowanie marki jak można zauważyć to bardzo trudne wyzwanie, szczególnie jeżeli chcemy się pozycjonować pod konkretnego klienta, branżę itp. Mamy jednak duże pole manewru jeżeli chodzi o możliwości jakimi dysponujemy. Praktyczne dostosowanie dostępnych narzędzi pozwala nam na efektywne promowanie marki wśród docelowej grupy klientów. Gadżety reklamowe, promocje cenowe, programy lojalnościowe to tylko nieliczne z dostępnych możliwości promowania naszej firmy. Dokładna analiza strategii typu 4P oraz 7P pozwala nam na bardzo precyzyjne dopasowanie działań marketingowych do klienta. Materiały reklamowe wykorzystywane w tych działaniach wspierają i poprawiają ich efektywność.